Informacje na etykietach produktów spożywczych
Zdrowy styl życia jest coraz popularniejszy w obecnym czasie. Każdy z nas chce przecież być pięknym i zdrowym. Jednym ze sposobów dbania o zdrową dietę jest kontrolowanie stylu odżywiania. W tym działaniu pomocne są etykiety umieszczane na produktach żywnościowych.
Aktualne wymagania prawne nakazują wszystkim przedsiębiorcom wypuszczającym na rynek produkty żywnościowe umieszczania na nich etykiet.
Etykietowanie produktów dostarcza konsumentom wielu przydatnych w codziennym życiu informacji. Przede wszystkim na etykiecie znajdziemy dane dotyczące wartości odżywczej produktu, która umożliwia konsumentowi obliczenie ilości kalorii spożytych w ciągu dnia. W ten sposób dostarczana jest również wiedza o podstawowych składnikach odżywczych, z których składa się produkt, w tym: o ilości białka, węglowodanów i tłuszczów.
Etykietowanie produktów przyczynia się również do pozyskania informacji dotyczących składu, a co się z tym wiąże do określenia jakości danego produktu spożywczego. W przypadku chęci dbania o własne zdrowie i zrównoważoną, zdrową dietę, informacje te stają się niezbędne.
Etykietowanie produktów może być również narzędziem marketingowym w rękach producenta. Dzięki odpowiedniej obróbce etykiet, nadaniu im ciekawych, przyciągających wzrok kolorów i napisów, konsument szybciej zwróci uwagę na dany produkt i prawdopodobnie też dokona jego zakupu.
Podsumowując, etykietowanie produktów jest zabiegiem przydatnym zarówno konsumentom, ze względu na możliwości poznania specyfikacji produktu, jak również producentom, którzy chcą przyciągnąć wzrok kupujących do oferowanego asortymentu.
Aktualne wymagania prawne nakazują wszystkim przedsiębiorcom wypuszczającym na rynek produkty żywnościowe umieszczania na nich etykiet.
Etykietowanie produktów dostarcza konsumentom wielu przydatnych w codziennym życiu informacji. Przede wszystkim na etykiecie znajdziemy dane dotyczące wartości odżywczej produktu, która umożliwia konsumentowi obliczenie ilości kalorii spożytych w ciągu dnia. W ten sposób dostarczana jest również wiedza o podstawowych składnikach odżywczych, z których składa się produkt, w tym: o ilości białka, węglowodanów i tłuszczów.
Etykietowanie produktów przyczynia się również do pozyskania informacji dotyczących składu, a co się z tym wiąże do określenia jakości danego produktu spożywczego. W przypadku chęci dbania o własne zdrowie i zrównoważoną, zdrową dietę, informacje te stają się niezbędne.
Etykietowanie produktów może być również narzędziem marketingowym w rękach producenta. Dzięki odpowiedniej obróbce etykiet, nadaniu im ciekawych, przyciągających wzrok kolorów i napisów, konsument szybciej zwróci uwagę na dany produkt i prawdopodobnie też dokona jego zakupu.
Podsumowując, etykietowanie produktów jest zabiegiem przydatnym zarówno konsumentom, ze względu na możliwości poznania specyfikacji produktu, jak również producentom, którzy chcą przyciągnąć wzrok kupujących do oferowanego asortymentu.